Wednesday, May 16, 2012

Kisah dua malam.


Anna masih disitu.Berteleku.Semua yang dia dapat harini semuanya bullshit.High and Dry lontaran Thom Yorke sesekali dikuatkan.

"Why the fuck all this must happened to me?" Sesekali hatinya menjerit.Dia masih di dalam bilik.Merenung apa semua ini memang untuk dia yang berumur 22 tahun.Sesekali dia menyedut Dunhill nya yang masih berbaki.Segala pesanan ringkas dan incoming calls dia biarkan tanpa dijawab.Dia bosan dengan semua benda yang tidak pasti.Air matanya tidak pernah berhenti jatuh dari pipi.

"Kenapa kau nak pergi sana malam ni Anna,kau tahu aku tak suka!" pesanan ringkas dari Kid yang berbaur amarah.

"Kau tahu kenapa! This is all because of you!" Anna membalas dengan tangannya yang masih menggeletar.Dia tahu dia takkan boleh apa yang dah jadi.

"Aku datang jumpa kau esok Anna,kau pergi tempat tu malam ni,dont ever think you can meet me again,ingat ni!"

Anna diam.Dia malas bertelagah dengan Kid yang tak faham bahasa.Dia paksa matanya untuk pejam.Hujan yang turun bagai mengerti kesedihan yang dia simpan selama ini.

---------------------------------------

"Kau tahu aku sayang kau Anna,kenapa kau nak pergi tempat macamtu,kau tahu aku benci tempat tu,kau tahu hidup aku terumbang ambing,kau tahu apa yang kau dapat kalau kau pergi sana"

Kid merangkul Anna dalam dakapannya.Dia sayang Anna.Sayang sampai entah berapa kali air matanya dibazirkan untuk cinta hatinya.I will always love you Anna.Ingat ni.

"Aku kecewa dengan sikap kau.You treated me like a rubbish.Malam tu kau datang jumpa aku,kau diam,kau buat aku macam tak ada depan kau" Anna melepaskan semua yang dia rasa selama ni.

"Aku segan Anna,aku cuba nak dapatkan duit untuk belanja kau,setiap kali kita hang out kau yang belanja aku,aku buat macam macam selama ni sebab aku segan.Aku taknak jumpa kau selagi aku tak ada duit,Aku bukan sengaja nak ignore kau selama ni"

Anna diam.Dia tak sangka yang selama ni Kid sebaik ini.

"Sekarang kau nak pergi tempat tu lagi tak?" Kid bertanya sambil tersengih.

"Taknak la! Kau ingat aku biasa ke pergi situ? GILA!"

Mereka ketawa berdua.Ditemani sinaran mentari yang terbenam petang itu.

"Mari,malam ni kita lupakan segala problem okay?"

"Kau nak bawa aku kemana?"

"Kita lepak atas sana,we smoke weed together okay?Aku nak kau senyum"

"You still bitch as always kan sayang?Kau ingat cool benda ni?"

"HAHA aku nak kau gelak macam haritu Anna,you look stupid yet so cute and funny,kau tahu tak bila kau high kau mcm org paling kelakar depan aku,HAHA"

"Shut up! But with one condition"

"What condition?"

"HEHEHE" Anna senyum sengih paling dalam.

"Ah nak suruh aku dukung la tu,mengadanya kau ni"
"ALAA.." Anna masam mencuka.

"Yelah come sayang,we gonna get high today"

Mereka berjalan ke atas sana.But before they reach there,Anna tanya kepada Kid

"Kid will u still remember all the things about me even if we're not meant to be together?"

"Mestilah sayang.Ketiak kau pun aku suka cium"

"HAHAHAH STUPID AS ALWAYS,you never fail to make me laugh"

rest in peace.


No comments: