Tuesday, May 10, 2011

Tiga Palat part two,


Three.


Kelihatan dua lelaki itu berjalan menuju ke kereta Noah.Senyumannya Jess semakin melebar lebar.Pipinya kelihatan merah kerana terlalu gembira.

Noah dan Tim pelik melihat Jess senyum sorang sorang.Mereka pon bersuara.

"Kau dah kenapa Jess? Gila apa senyum sorang sorang?"

"EE korang ni.Loading betul la.Nampak tak mamat dua orang yang tengah jalan ke sini tu?"

Jess explain kepada jantan berdua itu sambil tangannya dihala ke luar tingkap.

"Nampak. Sorang putih. Sorang hitam.Kenapa?"

"Ehhh ayat kau Tim.Memang mintak mintak penampar aku kan.Kau macam cakap depan cermin la Tim. Tak baik la cakap hitam.Kurang cerah je tu.Haa dorang tu la aku nak jumpa"

Noah dan Tim menekup muka mereka.Menahan ketawa.

Jessy sudah tarik muka. Geram dengan jantan berdua yang tak faham bahasa.

"Haa. si pemilik Topman yang mana? Hitam ke putih?"

Jessy berlalu meninggalkan jantan berdua itu. Tanpa menjawab soalan Tim.Noah dan Tim hanya mendiamkan diri. Lalu mengekori Jess ke luar kereta.

Jessy agak gugup untuk berkata kata. Tapi dia cuba menghilangkan nervousnya itu dengan melihat lihat jam di soni cikainya.. Baru nampak macho.Kata jessy.

"Hai Kid"

Jessy memulakan perbualannya.

Kid senyum sambil matanya telus melihat Jessy dan mereka berjabat tangan.Jessy senyum penuh makna.Begitu juga dengan Kid.

"Hai jessy. Eh dah lama sampai?"

"Sebenarnya awal awal lagi dah boleh sampai. Tapi disebabkan yang drive tadi si raja sesat.Memang mcm pegi london la dia punya lama"

Tim yang berdiri di Jessy tersengih sengih kambing penuh makna.Noah pura pura tidak dengar sambil matanya dipanah ke langit.

"Eh Kid, lupa nak introduce. Ni Tim and Noah. Bodyguard i tanpa gaji"

Kid tersenyum sahaja melihat Jessy berkata kata. dan mereka pon berjabat tangan.

Tim,Noah,dan Jessy tertanya tanya. Siapakah yang disebelah Kid. Wajahnya cerah. Dengan hanya memakai boxer dan Jersi bolasepak kedah berdiri bersahaja di tepi Kid.

Dalam hati Jessy berkata.

"Eee tak sejuk ke mamat ni keluar pakai boxer jee. Rare habis"

Tak lama kemudian Kid bersuara.

"Jessy, ni kawan i. Lim.Dia bestfriend i dekat sini"

Mereka bertiga pon serentak berkata.

"OOOO"

sambil bersalaman dengan Lim.

Lim tersenyum senyum. Sambil soalan diajukan kepada Jess.

"Eh jess, kenduri kakak hang bila?"

Muka Jessy mula berkerut.Dan berkata

"Kenduri?Kenduri apa?"

Tim dan Noah sudah menjeling jeling kepada Jessy,

"Jessy,ada kenduri pon dah xnak ajak kan, mcm ni aaa membe"

"Eh kenduri apa ni Kid? Haha. I taktahu apa apa."

Kid pon bertanya kepada Lim,

"Kenduri apa Lim?"

Mereka semua disitu di penuhi perasaan keliru.

"Hang bukan cita akak hang nak kenduri ka Jess?"

"Kenduri ke Konvo?"

Tanya Kid dan Jess kepada Lim.

"Eh konvo.Silap silap"

"HAHAHAHHAHAHAHAHHAHA"

Mereka semua disitu ketawa tanpa henti. Semua tersengih sengih. Lebih lebih lagi.Si Jessy.
Kecuali Lim.Menahan malu agaknya.

"Kau ni Lim. kelaut sangat salahnya.Konvo dengan kenduri jauh sangat bezanya.Buat aku blur aje"

"Sorry Jess. Aku baru bangun tidur sebenarnya ni. Si Kid ni la. Dok suh aku teman dia jumpa hang"

"HAHAHAHA"

Jessy menyambung hilai tawanya lagi.

"Sorry Jessy. Si Lim ni memang short sikit.Macam macam perangai"

Kid meminta maaf kepada Jessy. Jesy senyum tanda tidak kisah.

"Takpe Kid atleast,someone kasi i ketawa harini"

Dan selepas itu. Mereka terus melancarkan conversation mereka ke topic topic lainnya. Dari makan Mcd dengan ex girlfriend hingga bola sepak. Agak lama juga mereka berborak. Noah dan Tim tidak habis habis ketawa melayan cerita Lim. Sementara Jessy menyatakan sesuatu kepada Kid jauh sedikit dari mereka bertiga.

"Kid this is for you"

Jessy mengeluarkan sebuah envelope coklat dari beg nya.

"Apa ni Jessy?"

Riak wajah Kid berubah kehairanan.

"For your becoming birthday. I rasa i tak dapat jumpa you masa tu."

"oh thanks jess.You memang baik"

"Takdehal la Kid."

Mereka berdua senyum.

"Tapi Jess."

"Tapi apa Kid?"

"I harap, you tak marah"

"Kenapa?"

"I've met someone before you actually"

Jess mula mendiam kan diri.

"Then?"

"I thought im gonna tell you all of it today.And i tak sangka. U baik sampai jumpa and beri hadiah ni semua dekat i"

Jess merenung ke bawah. Deep and down. Dia tak sangka. Bad news juga yang akan dia terima hari ini.

"Jess, i mintak maaf sangat sangat"

"Takpa Kid. Now i know. Why you diam dua hari dengan i."

"Sebenarnya, masa tu. I jumpa Mia.Shes the one that i've met before you"

Jessy diam. Dia tak sangka.Mia itu yang selama ni menjadi apple of Kid's eyes.

Airmata Jessy mula mengalir. Dia tak sangka pengorbanannya selama ini menjadi gagal begini.

"Jess please. I taknak u menangis."

Jess diam. Lidahnya betul betul kelu.

"Kid, there;s a shirt, cake and poem for you. Jaga diri ye. I balik dulu".

"Jess.."

Jessy berlalu pergi . Meninggalkan Kid seorang diri. Kid masam mencuka. Dia dipenuhi rasa bersalah.

Noah dan Tim terpinga pinga. Terus mengejar Jess yang berlalu diam menahan kesedihan.
Enjin kereta dihidupkan. Kid mengekori Jesy yang berlalu pergi dengan anak matanya.

"Jess, aku sayang kau. Maaf"


Noah dan Tim hanya memandang Jessy diam.Mereka tak berani nak bertanya. Takut kena fire tak pasal pasal.

Tidak lama kemudian, Jessy bersuara.

"Noah, jom lepak ."

"Tapi kita mahu kemana?"

"Kemana mana sajalah."

Perjalanan malam itu bagi Jess sungguh penuh onak dan duri.Pedih.

Noah meluncur ke atas bukit itu.Disitu mereka selalu menghabiskan masa meluahkan segalanya.Sebab mereka sekepala.Tak ada hal untuk mengatakan segala galanya.

"Jess kau kenapa sebenarnya. Tiba tiba je sedih.Aku baru seronok gelak dengan Lim tadi."

"Aku kena game.Aku kena tipu.Aku termakan ayat gula.Sial lah"

Tim mula bersuara.

"Aku dah agak dah.Yang gelap gelap ni mmg gelap la masa depan kau Jess"

"BODOH.Aku sedih ni Tim.Kau boleh buat lawak kan."

"Takdela. Kalau kau nangis pon.Kau dapat apa? Makin kerut muka adalah. Dah tak Jessica Alba la kau lepas ni Jess.Kau hadap je la kenyataan gelap kau ni Jess.Menangis keluar clorox pon tak kan dapat cerahkan harapan kau balik Jess."

Mereka bertiga mengirai ketawa.Sambil Jess cubit badan Tim.Tim mengerang kesakitan.Mereka bertiga pon baring melihat bintang bintang.Mereka kelihatan capek sekali.Masing masing diam.

"Eh Tim mana?"

Noah menjuihkan bibirnya.

"Tu sana tu.Kencing"

"Oh"

"Apa kau akan buat kalau kau ada sehari lagi untuk hidup Noah?"

"Apasal pelik sangat soalan kau ni Jess?"

"ala jawab je la."

"Err. Aku nak main game puas puas."

"Dah agak dah."

Tim pon selesai kencing lalu baring di sebelah Jess.

"Kau tim?"

"Apa?"

"Apa kau buat kalau kau ada sehari lagi untuk hidup"

"Aku nak buat seks dengan Megan Fox"

"BODOH!"

Serentak Jess dan Noah teriak kepada Tim.Mereka bertiga ketawa terbahak bahak.

"Kau jess?"

"Aku?Aku nak jadi puteri raja"

"Ah berangan" Bentak Tim.

"Sukahati aku lah,haa cuba korang tgok.Dengan jawapan kita kita semua.Kita memang tak ada gol dalam hidup.Sebab tu kita heartbroken manjang"

Jess sambung lagi.

"Kau Noah.Kau kena tinggal lepas dua tahun kau dengan Linda.Kau pulak Tim.Kena dam dengan Nina lepas tiga tahun sama sama.Sebab semua awek tu tak faham korang macam mana."

"Tiga budak useless dan selalu terasa palat dalam hidup yang cari cinta , kan?"

Noah bersuara.

Tim dan Jess angguk.

"Tim, cinta itu apa?"

"Cinta bagi aku mcm coklat.Memang manis. Tapi kalau dah habis.Kosong.Tak ada apa"

"Kau pulak Noah?"

"Macam pari pari. Aku tunggu dia datang"

"Lepas tu aku terajang pari pari tu." Sampuk Tim.

"Kau diam ah babi" Bentak Jessy.

"Pari pari? kenapa pari pari?'' Jess tertanya.

"Sebab pari pari rare dan istimewa. Setiap yang istimewa hanya datang sekali je Jessy.Kenapa kau tanya Jessy?"

"Nothing"

"Bagi aku, cinta itu rainbow.Tak mudah dia nak datang"

Noah dan Tim angguk tanda setuju. Dan mereka pon terus baring memandang langit yang dipenuhi bintang mengerlip.



"Kau tahu Jess, ada bintang di atas sana itu , sayang pada kita"

Jess termangu.

"Mana kau tahu?"

"Bintang itu menyorok. Kau saja tak nampak dia"

"Ya, mungkin orang yang aku sayang aku itu seperti bintang"

Menyorok dari aku.Mungkin mahu aku menunggu.

Angin malam terus menemani mereka.Terus tanpa henti.


Noah Jess Tim selamanya.

END.

















No comments: